Każdy z Was ma przed sobą scenariusz na najbliższy rok, może na dwa. Tylko kilku MiŚOT’ów patrzy w przyszłość w dalszej perspektywie. Dla większości – przyszłość to walka o przetrwanie i utrzymanie głowy na powierzchni.
Inwestować w technologię i poszerzać zasięg? Napompować sieć nowymi Klientami i sprzedać większemu od siebie z większym zyskiem? Wydzierżawić sieć dużemu graczowi i użerać się z zarządzaniem infrastrukturą? Rzucić wszystko w trzy diabły i wyjechać w Bieszczady?
Na pewno warto poszerzać wachlarz swoich usług o dodatkowe rozwiązania dla Klientów. Tak, macie już internet, telewizję, telefon. Niektórzy sięgnęli po usługi bezpieczeństwa sieci a nawet wprowadzili MVNO do swojej oferty. I można chyba śmiało stwierdzić, że tym zabawa się kończy. Może dla większości.
Patrzący przed siebie Operatorzy wchodzą na rynki nowych usług stając się lokalnymi specjalistami IT. Oferując swoim Klientom szerszy zakres usług, konkurują a nawet wypierają dużych Operatorów z rynku Klienta biznesowego. Najczęściej spotykam przypadki firm, które skutecznie tworzą multimedia dla swoich Klientów, przejmują obowiązki cyfrowego marketingu czy mail’ingu, działając ściśle z biznesem reklamowym.
Myślicie, że hosting jeszcze daje radę? Chmura google zjadła lokalny hosting na śniadanie i jeśli jeszcze tego nie odczuwacie, to na pewno za chwilę wielkie, wirtualne „G” zawiśnie również nad Waszym miastem. Co polecam? Paczkę usług. Wejdź do biznesu ze swoim światłowodem, wirtualną centralą, tworzeniem multimediów i integracją ich rozwiązań CRM z Twoimi usługami MassMail’ingu. Wejdź w rolę firmy, która rozwiąże ich problemy z RODO i uporządkuje codzienne działania dzięki właściwym rozwiązaniom soft’owym. Nie bądź firmą, z którą Klient ma kontakt tylko raz w roku lub w wypadku awarii. Niech Klienci staną się zależni od Ciebie.
Niezależnie od chłonności i preferencji lokalnego rynku – bez inwestycji nie ma szans na rozwój. Konkretnym modelom biznesowym, z życia wziętym, przyjrzymy się w następnych wydaniach iNEWS. Postaramy się w możliwie przejrzysty sposób przedstawić szanse i zagrożenia oraz szkielety możliwych biznes planów.