Rozwój developerki budowlanej w Polsce to nieprzerwanie rozwijający się biznes. Pomimo nieistniejącego przyrostu naturalnego, ludność napływowa z małych miejscowości to idealny Klient dla branży budowlanej. Również dla ISP. Co sprytniejsi podpisują umowy ramowe z developer’ami. Dynamiczni inwestują w rozwój infrastruktury na terenach podmiejskich. A spóźnialscy rzeźbią powoli – chatka po chatce. A co na to duzi Operatorzy?
Sierpień to ofensywa DUPOT’ów na strefy podmiejskie i domki jednorodzinne. Według oficjalnych informacji rzeczników prasowych dużych Operatorów, Orange wchodzi z nową ofertą dla mieszkańców przemieści a w ślad za nim nieustępliwa NETIA. Czy to aby na pewno przemyślany atak? Może to tylko walka o przetrwanie? Jakby nie było, trzeba podjąć walkę o wyrównanie strat wynikających ze spadku przychodów na telefonii stacjonarnej. Jak przedstawiają się liczby?
Ze względu na oczywiste trudności techniczne i mniejszą rentowność każdego metra kabli i sprzętu, Orange przedstawi potencjalnym Klientom ofertę wyższą o 14,99 zł od takiej samej propozycji na blokowiskach. NETIA zamierza przebić ofertę pomarańczowych, jednak tutaj wartości są jeszcze nie znane.
Co to oznacza dla MiŚOT’ów? Dla każdego coś innego. Jeśli DUPOT’y są już w Twoim zasięgu – czas ostrzyć zęby i uruchomić swoje BOK’i. Teraz, aktywniej niż kiedykolwiek, trzeba zawalczyć o Klientów, którym właśnie kończą się umowy. Macie spore szanse w starciu z wysoką ofertą cenową dużych Operatorów. A po drugie – i z czego nie należy nigdy rezygnować – aktywny i precyzyjny marketing. To, w wypadku lokalnej działalności ISP, śmiesznie tania dźwignia skutecznego handlu. Kto o tym zapomina, ten rzeźbi powoli – chatka po chatce.