Węzeł (Gordyjski) usług

Węzeł (Gordyjski) usług

Każdy zapewne zna historię Aleksandra Wielkiego i wyzwań, z jakimi przyszło mu się zmagać podczas jego podbojów. Na własne życzenie, to rzecz pewna.

Jednym z nich, które nam, wertującym karty historii, przynosi chyba najszybciej przyswajalną lekcję był legendarny Węzeł Gordyjski. Tak ikoniczny, że przeszedł do mowy potocznej wielu języków i kultur jako symbol nierozwiązywalnego problemu. Metafora nieodgadnionej zagadki, której rozwikłanie daje najwyższą z możliwych nagród. Dla Aleksandra węzeł stanowił jedynie przeszkodę na drodze do korony Frygii. Co oznacza dla Twojego biznesu?

Ja rozumiem węzły trochę inaczej i nieodzownie kojarzą mi się z „wiązaniem” klienta za pomocą multi-usług oferowanych zarówno dla klientów indywidualnych jak i B2B. Nie jest to wstęp do teorii wyssanej z palca a jedynie dokładna obserwacja rynku telekomunikacyjnego w Polsce. Nasza branża, chyba bardziej niż inne, posiada taki właśnie potencjał „wiązania klienta”. I chociaż widzę ten pozytywny schemat wielokrotnie i mam świadomość, że większość z Was słyszała to już setki razy, to wciąż odnoszę wrażenie, że niektórym z nas zwyczajnie nie chce się zarabiać.
„Wiemy, znamy, próbowaliśmy – nie ma sensu, to kosztuje, nikt tego nie chce” – jeśli tak myślisz, zapraszam do lektury innych publikacji. Tutaj tylko Cię zanudzę.

Klient Biznesowy – tutaj sprawa jest prosta. Jeśli pozyskałeś klienta na jedną ze swoich usług, kropla powinna drążyć skałę. Dzisiaj doprowadziłeś do niego światłowód, jutro uruchomisz mu telefon, za rok wprowadzisz monitoring na jego hale przemysłowe a może wcześniej, w styczniu, zainstalujesz antywirusa na jego terminalach i założysz GPS w jego samochodach. „Wiązanie” pierwsza klasa!

Klient ma wszystko na jednej fakturze a BOK do kilku usług pod jednym numerem telefonu. Dodatkowo ma twoje pełne wsparcie i to pod ręką, dlatego zastanowi się 10 razy zanim przyjmie ofertę konkurencji. Nawet taką, która bije na głowę Twoje stawki.

Klient Indywidualny – i tutaj sprawy pozornie się komplikują. Bo przecież każdy duży operator oferuje multi-usługi. Jak mam konkurować z gigantami i nie tracić moich klientów? Czy w tym przypadku „wiązanie” wchodzi w grę? A dlaczego nie? Biznes operatorski nie kończy się na internecie, telewizji i telefonie.

Dysponujesz szerokim wachlarzem usług, które możesz oferować klientom indywidualnym. Rozejrzyj się, zbadaj swój lokalny rynek, sprawdź podstawowe dane demograficzne klientów i zbadaj ofertę konkurencji. MVNO, rozwiązania IT i deweloperskie, licencje na programy, monitoring domu, inteligentny dom, relacje z lokalnym biznesem, program lojalnościowy. Na pewno widzisz już, w którą stronę to zmierza.
Tak, wiem – „nie ma czasu, nie uda się, to kosztuje”. I może to własnie jest twój Węzeł Gordyjski?

 

Discover more from Cyfrowy tygodnik dla operatorów

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continue reading