Podpisy elektroniczne zadebiutowały w net360 oraz net47 pod koniec stycznia bieżącego roku. Ich powstanie było wynikiem wieloletniego badania potrzeb operatorów pod kątem optymalizacji procesów zawierania umów z klientami. Na podstawie wyciągniętych wniosków i konsultacji z niezależnymi działami prawnymi, stworzyliśmy funkcjonalność, która z sukcesem jest już wykorzystywana u części operatorów.
Jak się to sprawdza w praktyce?
Zanim odpowiemy na to pytanie, przypomnijmy sobie główne korzyści wynikające z wdrożenia tej funkcjonalności.
Bezpieczeństwo i optymalizacja kosztów
Najważniejszą korzyścią, głównie w kontekście obecnie panującej pandemicznej rzeczywistości, jest podniesienie bezpieczeństwa klientów i pracowników firmy, poprzez ograniczenie ich bezpośredniego kontaktu. Przy wykorzystaniu modułu, cały proces zawarcia umowy, odbywa się całkowicie zdalnie poprzez wygodny formularz na stronie internetowej.
Dla tych, którzy wymagają obecności klienta w biurze obsługi lub dysponują zespołem handlowców pracujących „w terenie”, dostępna jest również możliwość podpisu dokumentów na ekranie tableta lub smartfona.
Obie formy pozwalają na całkowite wyeliminowane papierowego obiegu dokumentów, co w dobie znacznych podwyżek cen produktów i usług ksero pozwala na ogromne oszczędności.
Bądź o krok przed konkurencją!
Zdalne zawieranie umów powoduje, że proces jest dla klienta o wiele bardziej przystępny. Jeśli klient będzie miał możliwość podpisania umowy bez wychodzenia z domu, to o wiele przychylniej popatrzy na naszą ofertę w porównaniu z ofertą konkurencji, która takiej formy nie przewiduje.
Drastycznie zmniejsza się również czas trwania procesu, a to z kolei zwiększa wydajność i skuteczność działu handlowego firmy. Zaoszczędzony czas można przeznaczyć na inne strategiczne działania.
Statystyki
A teraz przedstawimy kilka statystyk potwierdzających, że taka forma zawierania umów jest na rynku pożądana i idealnie sprawdza się w niepewnych czasach.
Wśród podpisywanych dokumentów znajdują się m.in. umowy abonenckie na wszystkie dostępne typy usług (internet, telewizja, telefon oraz dodatkowe), protokoły zdawczo-odbiorcze, protokoły odbioru instalacji/serwisu, zamówienia itp.
Statystyki przedstawiają okres od lutego do końca lipca bieżącego roku.
Wśród wszystkich operatorów korzystających z modułu, ogólny udział podpisów elektronicznych stanowi 38% wszystkich podpisanych umów i 48% wszystkich podpisanych dokumentów.
Oznacza to, że niespełna połowa wszystkich dokumentów jest już podpisywana w formie elektronicznej.
U operatora, który najczęściej korzysta z modułu, ogólny udział podpisów elektronicznych stanowi 86% wszystkich podpisanych umów i 80% wszystkich podpisanych dokumentów.
Oznacza to, że wspomniany operator podpisuje elektronicznie 4 na 5 dokumentów.
U operatora o największej liczbie podpisów elektronicznych (w przybliżeniu 12 000) udział podpisów elektronicznych stanowi 70% wszystkich podpisanych umów i 64% wszystkich podpisanych dokumentów.
Powyższe statystyki potwierdzają, że w bardzo łatwy sposób można znacznie ograniczyć czas oraz koszty finansowe przeznaczane na zawieranie umów z klientami.
Wygenerowanie dokumentów i zlecenie ich do podpisu elektronicznego trwa maksymalnie kilka minut. Nie przeznaczamy wtedy czasu na procedurę podpisywania dokumentów w formie papierowej, która może trwać nawet kilka razy dłużej.
Jeżeli jesteście Państwo zainteresowani bliższym poznaniem omawianych funkcjonalności, zapraszamy do kontaktu z naszym działem handlowym tel. 32 777 44 33, e-mail: system@net360.pl
Pragniemy również poinformować, iż będziemy obecni na zbliżającej się 28 konferencji iNET Meeting w Zakopanem. Zachęcamy do odwiedzenia naszego stoiska i bliższe zapoznanie się z możliwościami net360 i net47.