Jeśli do tej pory unikałeś promowania swojej firmy w sieci, to przeczytaj ten krótki tekst uważnie – może Cię przekonam. Jeśli nie zamierzasz być widocznym w internecie, sprzedając internet, trzymaj kciuki za swoje przyszłe wyniki sprzedażowe i ROI z rozpoczętych inwestycji. Szczególnie gdy działasz na konkurencyjnym rynku przeciwko świadomym, młodym i głodnym firmom.
Ponieważ wszyscy lubujemy się w statystykach, sprawdźmy jak wyglądał ruch w internecie w ostatnim kwartale. Według PBI, liczba użytkowników internetu plasuje się na poziomie 28 milionów. Trzy czwarte korzystając zarówno z komputerów, laptopów jak i z telefonów i urządzeń mobilnych. To dziesiątki miliardów zapytań miesięcznie, z czego regularnie ponad 11 miliardów dotyczy witryn Grupy Google i facebook.com. Mało? Wiedza tych dwóch gigantów internetu na temat każdego z nas to nie teoria spiskowa tylko fakt. Dlatego reklama za pomocą narzędzi Google i w mediach społecznościowych jest tak skuteczna. Dobrze zaprojektowane i jakościowe działania trafiają do profilowanego odbiorcy w Twoim zasięgu, z niebywałą dokładnością.
Pamiętaj, że Twój przyszły Klient, w dobie społeczeństwa informacyjnego, musi zetknąć się z jasnym i spójnym komunikatem o Twojej firmie przynajmniej kilkanaście razy, zanim zacznie rozważać zakup usług. Nie ma lekko.
Znajdź sprawdzone i polecane firmy, które zadbają o Twój remarketing (reklama śledząca) oraz media społecznościowe. Celuj w kompetentnych fachowców, którzy znają branżę i zrozumieją Twój model biznesowy. Upewnij się, że Twoje działania w sieci są spójne z resztą marketingu – używaj tych samych kolorów, haseł, wizerunków. Nie oferuj 15 pakietów i 8 promocji – to nie sklep z pączkami.
Ile to kosztuje? Skuteczny remarketing i pozycjonowanie w Google zaczyna się od 3000 zł/netto miesięcznie. Profesjonalne kampanie w mediach społecznościowych (facebook) na Twoim zasięgu to maksymalnie 1500 zł, w tym przynajmniej połowa to czysty budżet na dystrybucję reklam. Bez umiejętnego budowania marki i nastawienia na długofalowe, systematyczne działania nawet nie ma co podchodzić do tematu. Dlatego warto zlecić marketing sieciowy profesjonalistom. Sprawdź dobrze komu powierzasz wizerunek swojej firmy.
Czy to działa? Gdyby nie działało to nikt by tego nie robił 😉