Podczas licznych webinarów, przeprowadzonych przez nas w okresie pandemii, często wspominaliśmy o wyróżnikach, które należy znaleźć w swojej ofercie i eksponować w marketingu. Podobnie rzecz ma się w procesie budowania solidnej i bezkonkurencyjnej marki. Ma to szczególne znaczenie w lokalnej rywalizacji, gdzie kilka podmiotów z tej samej branży walczy o ograniczony zasób w postaci mieszkańców/Klientów w regionie. Czego idealnym przykładem jest nasza branża.
Znając słabe strony konkurencji, możesz wykreować standardy, które przewyższą działania Twoich rywali. Możesz również zajrzeć głęboko w swoją ofertę (usługi i produkty) i poszukać tych cech, które uplasują ją na szczycie potencjału sprzedażowego. Pamiętaj jednak, że język Twojej marki i oferty musi być spójnym z językiem potrzeb Twoich odbiorców. Co to oznacza?
„Najszybszy internet w mieście” to cecha, którą trzeba przekuć na korzyść. W tym wypadku wyróżnikiem Twojej marki, w języku Klienta będzie „możliwość oglądania telewizji 4k w pełnej jakości i bez przerw” oraz „możliwość błyskawicznego pobierania danych, co z kolei pozwala Klientowi zaoszczędzić czas”.
„Profesjonalne Biuro Obsługi” przestaje być sloganem jeśli zamienisz je na wyróżnik, odbierany pozytywnie przez Klienta dzięki słowom „Twoje sprawy zostaną szybko załatwione w pomocnej i przyjaznej atmosferze” lub „już nie musisz się martwić ciągłymi przerwami w dostawach usług. Nasze biuro szybko naprawi problem”.
Wyróżniki marki muszą stanowić wymierną wartość dla Twoich Klientów. Oszczędność czasu, pieniędzy, nerwów. Dobra komunikacji z przedstawicielami Twojej firmy. Dodatkowe usługi, których nie oferuje konkurencja. Każdy pomysł może okazać się tym trafionym w „10”, pod warunkiem, że będzie stał na solidnych i działających podstawach, Słowem, nie obiecuj gruszek na wierzbie.
Częstym przypadkiem i powielana praktyką w firmach usługowych jest tworzenie standardów komunikacji z Klientem i to właśnie one wielokrotnie przesądzają o konkurencyjności dobrze zaprojektowanych marek. Strój, zachowanie i unikatowe podejście do Klienta na każdym etapie sprzedaży, dostarczania usług i obsługi mogą okazać się Twoim kluczem do lokalnego sukcesu.
Czytaj także:
BRANDING 3.0
BRANDING 2.0