W dzisiejszym wydaniu rozpoczynamy mini cykl, w którym pokażemy jak we właściwy sposób wykorzystać facebooka i jego możliwości. Jak zapewne wiecie, facebook jest z nami już od 15 lat. Jego skromne początki sięgają 2004 roku. Jeśli chcecie poznać historię Ojców Założycieli, wartego obecnie 30 miliardów dolarów portalu, to zachęcam Was do obejrzenia filmu The Social Network. Jeśli chcecie zrozumieć, jak działają mechanizmy społecznościowe wewnątrz tego skomplikowanego silnika…to zadzwońcie do Zuckerberga. Jego numer to +1 446 I GOT YOUR MONEY. Dla tych, którzy chcą zwiększać zasięg swoich komunikatów i wykorzystać facebooka w swojej sprzedaży, mam jedną radę.
#1 – Zainwestuj w promowanie swoich postów
Jak mawiał klasyk, „żeby wyjąć, trzeba włożyć”. Wszystko co zamieszczanie na profilach swoich firm trafia do pewnego, wąskiego grona odbiorców. Najpierw do grona obserwujących Waszą stronę dołączają znajomi i rodzina, kumple z dawnych szkół i skromne grono osób, które z przyzwyczajenia zostawiają „kciuk w górę” pod absolutnie wszystkim co zobaczą. A potem następuje stagnacja. Strzałka przestaje się wspinać, liczby nie rosną a Wasze komunikaty nie trafiają do nowych osób. I nie ma się czemu dziwić. Co takiego oferujecie użytkownikom na swoich profilach, że liczycie na ich aktywność, polubienia profilu czy polecenia treści dalej? Może humor? Może adrenalinę, sensację, wiedzę, wrażenia estetyczne, sex? Czym przyciągacie przeciętnego facebookowicza do swojej marki? O tym porozmawiamy przy innej okazji. Zaznaczam tutaj jedynie, że wysoka jakość formy, estetyka i treści to podstawa.
Wracając do inwestowania w promowanie swoich postów. Wystarczy 20 zł aby zasięg Waszego komunikatu zwiększyć aż pięciokrotnie. Uruchamiając płatną promocję otwieracie sobie dostęp do dwóch kluczowych narzędzi. Pierwszym z nich jest lokalizacja promocji, dzięki której Wasze 20 zł zostanie wydane na wyświetlenie postu tylko osobom we wskazanej przez Was lokalizacji. Drugie, to możliwość dodania do postu przycisku (Kup Teraz, Więcej informacji, Wyślij wiadomość, itd.). Ów wygodny button będzie kierował do wybranego przez Was miejsca w sieci. I jak? Poczuliście powiew nowych możliwości?
Te i inne działania, które prowadzimy w ramach wsparcia marketingowego iBOOK przełożyły się w poprzednim miesiącu na 10-krotne zwiększenie zasięgów komunikatów u współpracujących z nami Operatorów i średni skok o 40% polubień na ich profilach. U niektórych nawet 350 polubień w ciągu 10 dni! Chcesz zwiększyć efektywność swoich działań i rozpoznawalność marki w regionie? Chcesz synchronizować media społecznościowe z lokalnymi imprezami, klasycznym, papierowym marketingiem i pozyskać większa ilość Klientów?
Czytaj także:
Nowości w iNET GROUP
Radiem jak skalpelem