Kilka miesięcy temu w publikacji „Filipiny Atakują!” opisaliśmy przypadek oszustwa finansowego przy użyciu usługi VOiP. Pomimo dużej świadomości wśród Operatorów, wciąż otrzymujemy sygnały z całej Polski, o większych i mniejszych fraudach telekomunikacyjnych. Dlatego właśnie przypominamy najbardziej efektywne sposoby na zabezpieczenie swojego VOiPa i uchronienie swojego biznesu przed nieprzyjemnymi, potencjalnymi zagrożeniami, które tak łatwo można wyeliminować.
- Blokada długich numerów telefonicznych. Tych powyżej 11, 12 lub 14 znaków, w zależności od ustawień platformy zarządzającej Waszego dostawcy.
- Limit obciążenia konta usługi. Chyba najprostszy sposób. Do tego łatwo wykrywalny i bardzo skuteczny przy mniejszych ilościach abonentów. Ustawiając limit na konkretną kwotę, powiedzmy 1000 zł, usługa zostanie zablokowana u Waszego dostawcy a Wy zostaniecie bardzo szybko poinformowani o tym fakcie.
- Blokada konkretnych numerów kierunkowych. Skoro da się je wskazać, to można je wykluczyć. A jeśli któryś z Klientów stwierdzi, że koniecznie musi zadzwonić do kuzyna w Zimbabwe, to szybkie i okresowe odblokowanie takiej możliwości nie będzie problemem.
- Pakiet bezpieczeństwa oferowany przez dostawcę. To przede wszystkim gwarancja tego, że nad zabezpieczeniem Waszej usługi pracują ludzie, którzy na VOiPie zjedli zęby. Korzystanie z oferowanych pakietów to moim zdaniem wymóg dzisiejszych czasów.
VOiP nie musi być ryzykowną usługą w Waszym portfelu. Przy właściwym zarządzaniu można go mieć „na relaksie” i szeroko promować w swoich pakietach.
Czytaj także:
FILIPINY ATAKUJĄ
SAYF ZNACZY BEZPIECZEŃSTWO